Friends are like the colour pencils ,
they colour our lives ,
I may not be your favourite COLOUR ,
But hope you will need me some where to complete ur picture (unknown author)

Wednesday, August 3, 2011

"Kumbang bukan seekor,bunga bukan sekuntum".



Dah macam kebiasaan bila kita putus cinta, manusia2 di sekeliling selalu bagi nasihat yang sangat cliche tu kan..

Tu tentang cinta, tapi macam mana dengan persahabatan?

Bagi aku, kalau hilang sahabat umpama patah tumbuh hilang berganti. Sahabat ini membuatkan kita jadi diri kita, xperlu berpura-pura menjadi seseorang yang lain. Sebab sahabat terima segala kekurangan n kelebihan kita, betul x?

pastu, bila orang lain pakai baju sama macam kita pakai, mesti kita rasa macam xbest or malu baju sama..tapi menariknya kita xkisah lak kalau sahabat pakai baju sama macam kita pakai..tu la aura kalau persahabatan..haha

3hb Ogos 2011, hari ini adalah hari jadi sahabat saya, Zulhilmi Jamalus yang merangkap jadi classmate, housemate, roommate saya.

Selamat hari jadi Zul!





thanks jadi sahabat aku yang sangat2 baik. Hang tak putus-putus perbetulkan salah aku, tegur mana yang xelok walaupun kena marah balik dengan aku. Sorry ye bila ang tegur tu, aku selalu melenting..aku sedar aku silap cuma ego sikit nak mengakui salah aku tu..hehe..hang faham kan..hehe..

Hang selalu ajak aku buat baik.Benda paling aku ingat, bila hang ajak aku kutip bata2 berterabur kat roundabout depan uitm sebab hang risau ada kereta langgar bata tu. Masa ngah ketepikan bata2 tu, hang sampai nyaris-nyaris nak kena langgar masa tu, nasib baik kereta tu cepat2 brek..alhamdulillah xjadi pepe kan..kalau x jenuh aku nak menjawab dengan mak abah hang..

satu benda lagi, kita selalu berbeza pendapat kan..sampai ley gado gila2..sebab dua2 degil.dua2 nak menang kan tapi hang la selalu beralah..terima kasih la beralah dengan aku..aku memang nak menang je kalau argue..

kay jangan lupa, bila dah nak kahwin nnti, ajak aku taw..nnti bila kita ada anak, kita kahwinkan dorang ye..boleh la kita berbesan..haha..

anyway, thanks being a good friend to me, I appreciate all the advices, the laughs, the tears...k hope Allah swt bless you, my friend...enjoy ur 21st birthday...