Friends are like the colour pencils ,
they colour our lives ,
I may not be your favourite COLOUR ,
But hope you will need me some where to complete ur picture (unknown author)

Thursday, June 10, 2010

marathon 1 (my favourite songs)

Jom kawan2 kita buat marathon mengemaskini blog tanpa henti.moh kite sahut cabaran ni, terutama memandangkan dah xada keje laen nak buat..so ni la antara perkara yang boleh mengisi masa senggang anda dengan lebih bermakna selain menonton sukma atau piala dunia di kaca televisyen.

for 1st day is all about my favorite songs..sepatutnya favorite song tapi aku pandai2 ubah mengikut suka hati aku..ekeke..cerita pasal lagu, kalau sesetengah org cuma suka certain genres music tapi aku layan je semua jenis lagu,janji sedap didengar n xmembingitkan.


3) zapin datuk temenggung (m daud kilau)

sure ramai terkejut beruk sebab hairan kenapa aku suka lagu ni..aku pun tak tahu kenapa aku boleh tersuka lagu ni.maybe aku ni berjiwa melayu yang kental kowt.tapi serious lagu ni best,kalau tengok bait2 lirik lagu ni banyak gila nasihat n memang sangat kena dengan zaman sekarang.selain itu, lagu ni juga penuh kemelayuan lah.so,keaslian lagu ni yang buat kita terbuai seketika,pada masa yang sama bikin kita buka mata sikit dengan teguran yang disampaikan melalui lirik lagu ni.itu pun kalau korang baca lirik lagu ni dengan mata hati.kalau setakat tengok dengan mata,memang korg xkan dapat apa yang lagu ni nak sampaikan.


2) check yes juliet (we the kings)

lagu ni aku dengar sekali,teros tersuka.ni sebab lagunya yang agak catchy and lyrics ok gak.pasai couple yang ala2 nak kahwin lari..kira macam fairytale versi moden..ekeke..smart gak le yang tulis lirik ni..gua salute sama lu..



lagu paling aku suka ialah...........






1) I'm yours (jason mraz)

ni lagu yang paling aku suka..sumpah lagu dia smart gila bai..kalau nak tahu ni la lagu 1st omputih yang aku suka..dulu2 aku xberapa nak masyuk dengan lagu omputih..tapi lagu ni kira pecah tradisi..

aku pernah2 gak cuba hafal cord guitar utk lagu ni,walaupun aku xreti main gitar..konon2 nak perform depan awek terchenta (da jadi ex pun..haha) n nk wat macam sweet le...siap aku belajar dengan adik aku..masalahnya bila aku petik guitar asyik sumbang je, ditambah lagi dengan suara garau katak puru aku makin menghancurkan keindahan lagu ni..so aku pun stop blajo dengan adik aku..haha..lagipun daripada aku nyanyi n main gitar, baik aku dengar je jason mraz nyanyi sedap sikit..akhirnya,xsempat pun nak tunjuk kat ex aku dulu,kami pun dah putus..hehe.xada jodoh..maybe aku simpan skills ni kat awek baru nanti..haha..




Well you done done me and you bet I felt it
I tried to be chill but you're so hot that I melted
I fell right through the cracks
Now I'm trying to get back
Before the cool done run out I'll be giving it my bestest
And nothing's going to stop me but divine intervention
I reckon it's again my turn to win some or learn some

I won't hesitate no more, no more It cannot wait, I'm yours

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find love love love love
Listen to the music of the moment baby sing with me I love peace for melody
And It's our God-forsaken right to be loved love loved love loved

So I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

Scooch on over closer dear And i will nibble your ear

I've been spending way too long checking my tongue in the mirror
And bending over backwards just to try to see it clearer But my breath fogged up the glass
And so I drew a new face and laughed
I guess what I'm be saying is there ain't no better reason
To rid yourself of vanity and just go with the seasons
It's what we aim to do
Our name is our virtue
But I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure
Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find that the sky is yours Please don't, please don't, please don't There's no need to complicate
Cause our time is short
This oh this this is out fate, I'm yours!