Friends are like the colour pencils ,
they colour our lives ,
I may not be your favourite COLOUR ,
But hope you will need me some where to complete ur picture (unknown author)

Thursday, June 10, 2010

marathon 2 (my favorite movies)

tiba hari kedua marathon tanpa henti, kali ni mengenai filem kegemaran lak..ekeke..i watched a lot of good movies, sampai pening gak nak pilih mana yang paling aku suka... dalam banyak2 movies yang aku suka, cuma 3 je yang aku suka tengok berulang2 kali.

kalau nak tahu aku ni jenis yang cepat jemu dengan satu mende, aku sentiasa suka mende baru.tu la aku xsuka tgk satu movie lebih daripada 1 sekali..kalau tgk,aku boleh nampak cacat cela sesatu cita tue,jd cam xbest lak..ekeke

tapi yang pelik dan ajaib, 3 filem ni aku boleh pulak tgk banyak kali.bukan 2, 3 kali tapi asenya dah cecah berbelas2 kali kowt..








3.she's the man

satu kewajiban aku tengok cita ni ble tyme dah habis quiz,test or exam.sebab masa exam kepala agak pusing,tepu plus kecewa lepas jawab exam.so aku sangat2 memerlukan terapi untuk otak.tu aku sebab aku akan tengok cita ni.walaupun dah banyak kali tengok,aku boleh lagi gelak sorang2 macam orang gila.still xkering gusilah..sangat la membantu untuk relief tense.

aku kasi sikit sinopsis she's the man, ni kisah pasai budak pompuan yang menyamar jadi abang dia supaya boleh she can join team bola sepak kat college.next,korang mesti boleh tekakan apa yang jadi...

tapi serious aku xboleh nak bayangkan kalau cita ni jadi realiti.perghhh..pompuan masuk hostel lelaki!!!pastue jadi roommate lak..silap2 ari bulan,kalau kantoi...habis..hahaha...





hot chick,amanda bynes jadi budak skema!!!ada ke pemain bola sepak guna tampon??cuma dalam cita ni je..haha..












2) laila isabella

aku ni hardcore fan filem melayu. so,aku x peduli apa orang lain dok kata filem malaysia xbest la,sampah ke.asyik2 nak compare filem melayu dengan hollywood.memang la jauh beza.tapi bukan semua filem melayu xbest,ada gak yang best...pelik gila kenapalah dok bangga sgt products omputeh..bagi la peluang kat rakyat malaysia nak show off their talents...

apesal aku emo tetibe ni..dah jaoh menyimpang lak aku ye..haha..ok2 aku komen sikit kenapa suka filem ni..laila isabella sebenarnya a romantic comedy movie..jalan cerita dia macam biasa je.tapi yang biasa itu buat filem ni menarik ar.opening cita ni buat2 ala2 filem kung fu hk,memang smart.gandingan nasha aziz n rosyam best,dorang ngam berlakon sm. ada lak syanie n apek..lagi lawak le cita ni..aku paling suka adegan rosyam nor,apek n syanie nyanyi lagu hindi,laila oh laila..lawak gila..selain itu,dengan adanya indra che muda sbg jurukamera,buat cerita ni lagi best ar.aku tgk kalo drama atau filem yang jurukameranya indra che muda, camera shots memang xmengecewakan..ada saja sisi2 menarik babe..







ADA APA DENGAN CINTA?





filem ada apa dengan cinta?,filem ni paling banyak kali aku tengok dan paling aku suka...movie ni lambat sikit masuk malaysia.rasa2nya tahun 2003 baru masuk..tapi industri cetak rompak malaysia sgt2 la advanced.tahun 2o02 dah ada kat pasar malam dah.. lepas upsr aku teros beli.rm5 je..murah gila.tapi tahan sampai sekarang..kualiti cam ori je..hehe

banyak sebab aku suka cerita nih..

  • aku ni mat jiwang..cerita ni lak sai cintan2..lagi aku layan..haha..
  • teknik camera shots dorang sgt smart,setiap angle menyerlahkan lagi sesatu babak tue.sampai aku terkesan gile bila tgk cita ni..korang xpercaya..korang tengok sendiri..tapi sinematografi macam biasa2,kalo up sikit sinematografi sure lagi cool.
  • soundtrack filem ni digarap oleh melly goeslow(minah ni aku kenal sejak aku darjah 4,dia nyanyi lagu jika).melly buat lagu2 utk aadc memang sumpah best,terutama lagu tentang seseorang(band anda)..dengan lagu2 best ni bantu aku layan n feel cita ni lebih sikit..ekeke
  • filem ni ada selitkan puisi, ni wat filem ni lain sikit drpd filem2 remaja lain..puisi2 dalam cita ummpphh..mantop..dulu aku hafal kowt sebab tgk bnyk kali..sekarang dah lupa..hehe
  • cewek2 yang berlakon ni comei2 gila buat aku lagi suka tgk ar.sedap mata memandang.aku paling suka alya yang dilakonkan ladya cheryl..hehe..
  • casting dorang pun bagus2..macam sesuai je pelakon dengan watak2 dorang.ada jiwa beb..




inilah awek2 dalam aadc.comel kan????lelaki mana yang xcair bila tengok dorang..haha