Friends are like the colour pencils ,
they colour our lives ,
I may not be your favourite COLOUR ,
But hope you will need me some where to complete ur picture (unknown author)

Monday, June 14, 2010

marathon 3 (my favorite dramas)



haha..sorry marathon tertangguh seketika.banyak sangat jemputan orang kahwin kena p.tu busy gler..kalo xp nanti,kenduri deme jadi lame lak.haha...

for today is about my favorite dramas..









2)HONEY I SHRUNK THE KIDS(TV SHOW)

rasanya aku xpenah miss tgk cita ni dulu,setiap jumaat,bersiaran di tv3,pukul 9.00 malam kowt(waktu siaran aku xsure..haha)..cita ni adaptasi daripada filem yang tajuk pun sama gak cuma pelakon je lain.filem pun best gak tapi x sebest drama ni..keluarga Szalinski ni memang happening gila.rasanya nak tengok balik cita ni,kan bagus kalo speedy ada jual cd drama honey i shrunk the kids,boleh lah mengimbau masa lalu..hehe..





aku rasa aku ada persamaan dengan mr.szalinski..sedikit kalut,kelam n bijak..hehe












favorite drama aku...jeng2.....

1) WITNESS TO A PROSECUTION


aku ni dulu suka tengok drama cina hong kong esp from TVB.kat tv3 dulu ada slot the best from tvb,setiap ari isnin sampai jumaat,pukul 6.00ptg - 7ptg..tapi bila aku dah masuk MRSM,aku dah xboleh nak tengok drama cina dah..huk3.then,sekarang slot tu pun dah xada,digantikan dengan slot akasia..

siapa yang penah sekolah dengan aku kat smk seri iskandar dulu,mesti ingat lagi cita2 aku..aku dulu nak jadi ahli forensik.ni sebab pengaruh drama ni ar.haha..sampai sekarang bila jumpa kwn2 lama dari smk seri iskandar,dorang ingat aku ambik course sains forensic..hehe.tapi bila aku tengok orang kemalangan,aku teros ubah cita2 aku..haha..serious aku xboleh berdepan dengan darah,mayat..gerun.....

drama ni sai seorang forensik zaman dinasti china kuno..kalau sekarang ada csi n mcm2 drama yang tunjuk cam ne forensik moden..tapi drama ni lebih kepada forensik zaman dulu2.dengan xada technology nak trace penjenayah n punca2 kematian.memang tip top drama nih..lebih2 lagi hero cita ni,bobby..bobby ni aku suka tengok dia berlakon,dia ni 2 dalam satu,boleh berlawak n serious dalam masa yang sama..kan bagus kalo tv3 tayang balik cita ni..huhu






Bobby,dia berlakon best..dah lama xtengok drama dia..huk3..
TVB buat witness to a prosecution season 3 pls.......