Friends are like the colour pencils ,
they colour our lives ,
I may not be your favourite COLOUR ,
But hope you will need me some where to complete ur picture (unknown author)

Sunday, September 12, 2010

a light of eid mubarak






wajah-wajah di pagi raya


tok saya yahya bin ahmad..dah 96tahun,makin berusia makin tomei

opah saya sariah binti hasan, umur 88 tahun..tetap cun,xpyh guna simplysiti


abah n mak saya...mereka sgt terer mengambil hati satu sm lain dgn memasak..




kalo nak taw,mereka berempat la sinar lebaranku..hehe..(ayat xley blah)..tahun ni first time raya dalam usia puluhan..ingat dah xdpt duit raya dah..tapi dapat gak,paling best bila duit raya bertambah sikit daripada tahun lepas...memula segan gak nak ambil,sebab muka dah la macam bapak owg tapi bila pok cik2 mok cik dok sebut nama2 aku nak bg duit raya, aku pun ambil gak la..owg kata maut jangan dicari, rezeki jangan ditolak...hehe..duit raya ni boleh la wat bajet beli nutella utk breakfast bila dok hostel t..ekeke..

yg xbest cuma bila sedara2 mai raya sume dok pakat kata aku da gemuk..padahal sebulan pose ni berat bdn aku da susut dari 69kg ke 66kg..bukan senang tu nak kurang 3kg..berkat xbangun sahur ni...xpe2,pasnie akan ku bersenam membina otot2 utk kembali sasa..hehe

pengalamann baru raya tahun ni, bila ada sowg awek yg nk amek spm tahun ni boleh g hulur tangan nk salam dengan aku (kunun2nya aku nak menolak tapi tangan aku spontaneously g sambut salam dia..hadoi)....haha..paling xtahan dia siap cium tangan aku ag (saja nak wat aku 'falling for you'..hehe)..malangnya, ayat dari mulut awek tu wat aku kecewa sikit...dia cakap, "selamat hari raya pak cik",sambil menunjukkan mimik muka nk duit raya..huhu..nampak sangat aku da tua kan..kena makan manjakani la pasnie,kasi awek muda sikit...hehe

konklusinya, raya tahun ni...best....



moh kome kte beraya sakan umah owg...




pose raya kome



raya pun nak wat muka seposen