Friends are like the colour pencils ,
they colour our lives ,
I may not be your favourite COLOUR ,
But hope you will need me some where to complete ur picture (unknown author)

Tuesday, January 4, 2011

pandangan seorang sahabat

"Inbox me any number between 1 and 5000 and I'll make my status your number and what I think about you. Fun thing is, only you and me know what your number is. cepat2, let me write an essay bout u.."
aku terbaca status ni kat fb sahabat aku.then aku pun kasi msg kat inbox dia.sebab nak tahu gak pandangan dia kat aku selama ni cam ne gak.

kat bawah ni jawapan dia.sangat panjang kalo korg nak baca..hehe

"22, maigaddd, so excited to write about u, aku rase nk tulis panjang2 pasal kau,tp dah bende ni limit 402 character, ugh, dun give a damn!nk jugak tulis panjang, ade aku kesah! limau! sebab sgt la bes kwn ng kau, so far sejak kuar intec ni, belom jumpa manusia sepertimu lg, dala fun, kelakar, LOUD(i mean it, kau borak ng aku tp sume org leh dgr!) smpi kene shhhhoooooooo kau byk2 kali,especially kalu borak bende2 hot ke, gosip ke, lg kuat suara kau!my very bff,
hermm tah la, tyme duk hostel dulu, xpenah rapat ng dormates, so aku ingt same damn thng is going to continue la kt intec, tp xsangka my miserable high school li...fe ends when God sent u down to help me, this poor invisible boy in back in high school and make me hepy seperti biasa! sgt bahagia 3 sem kt intec dgn adenyer housemates yg seronok! kau, abe where , dan pokyo yg ceria, gilak dan baik at the same tyme(byk je jumpa manusia yg ceria tp xbrapa sweet!)hahahhaha, kau sgt la menerima diri ini apa adanya, jd aku pon senang jah la nk terima perangai kau tu, yg loud, kelakar, messy sikit(aku pon lebih kurang, sesuai la tu),
tyme br masuk bilik tu nervous sgt, sebab aku takot la duk sebilik cmni, kalu x ngam, then my whole 3 semesters in intec will be nothng but disaster..ko pulak siap mintak aku listkn bende2 yg aku xsuka tyme br2 kenal, xpenah pon ade org yg concern pasal bende2 cmtu, but u really do, 10 MARKAH UTK ITU!!!!seb bek kau bes, i wont say sama wavelength or sekepala, cuz we are different in every ways, but we enjoy the difference and embrace in stead of making issues about it, thts wat makes u the weirdest kind of fren i had in a long tyme,,
hermm kau pon takot gelap mcm aku jugak, so kita decide rapatkn katil, seronok aku, terasa mcm duk katil Queen size! i shall say kau kawan aku yg one of a kind,,susah nk terima kalu org offer makanan, kalu emo xnk bercakap langsung, penah tengking aku masa kt KACA! tyme tu aku terkejut and cuak, sebab ko xpenah marah aku,,
aku penah bwat gila, cabar ko NAIK escalator yg MENURUN kt ole2, tyme tu aku xdela serius mane, tetibe kau bwat btol2, aku kt bawah gelak mcm kuntilanak dah, dala ade pakcik tu turun escalator tyme tu, pandang kau satu mcm jah..suka tgk muka terkezut pakcik tu!
walaopon kau fun, kalu aku sedih mcm itu hari sedih satu hari emo sebab markah chemistry kurang cemerlang ,kau ng pokyo duk jadi cheerleaders kt aku, duk bg kata2 semangat, kadang2 aku saje bwat2 emo lebih2 sebab suka perhatian yg korang bg bila aku emo, siap belikn makanan, terharu k!limau!hermm ur a gud influence, kau rajen semayang kt surau, ko rajen mengaji, solat tahajud..consistent lak tu yg impressed tu.."
panjang tak??hehe.

.thanks asri hashim..aku terharu kowt bila baca ni..aku xsangka lak ang ingat sume mende ni..sebab ang dah g overc,aku je yang tertinggal kat malaysia.

owg yang xknl kita maybe anggap kita bukan2..dunia mang suke diskriminasi kat lelaki,kalo pompuan rapat,dorg xkesah pn.bila laki kawan baek je,mula la pk2 bukan2.tapi yang penting kita xwat mende yg salah di sisi agama kan.so peduli je owg nak kata pe sai kita..huhu

anyway,thanks ye asri sudi jadi sahabat kat budak loser cam aku..harap persahabatan kita kekal dunia n akhirat.